Ким бути?

  • 437

    Фото без опису   24 вересня Марія Дьоміна провела  чергове  дистанційне  засідання клубу "Обираємо майбутнє разом" для батьків учнівської молоді. На засіданні клубу обговорювались питання, щодо вибору майбутньої професії, як не зробити помилки та отримати задоволення від свого вибору.

     Життя влаштоване так, що нашим дітям потрібно визначитися, «ким бути». Всім батькам хочеться забезпечити благополучне майбутнє своїм дітям. У нас, батьків, є певні уявлення про характер і уподобання наших дітей. І ми прагнемо поділитися з дітьми нашим життєвим досвідом, нашими уявленнями про те, який життєвий шлях буде для них переважніше. Хтось із нас вважає, що вибір професії цілком залежить від самого підлітка, хтось прагне показати переваги і недоліки тієї чи іншої роботи. Хто ж несе відповідальність у такій непростій справі, як вибір майбутньої професії?

     Дуже  важливо, щоб батьки частину відповідальності поклали на дітей. У психології не випадково існує термін «професійне самовизначення». Важливо, щоб у підлітка склалося відчуття, що зроблений ним вибір професії – це його самостійний вибір. Звичайно, зробити це непросто. Уявлення дітей про світ професій мають неповний і уривчастий характер. Часто їх приваблюють модні і популярні професії, навіть якщо у них немає для цього необхідних даних. І в такій ситуації батькам може здатися, що найбільш правильний шлях – самим вирішити, яка професія буде для сина чи доньки оптимальною. Можливо, з певної точки зору це дійсно так, але в ситуації, коли ми, дорослі, цілком беремо на себе відповідальність за професійне визначення дітей, є зворотний бік. Справа в тому, що вибір має на увазі відповідальність за його наслідки. Хто вибирає, той і відповідає. І якщо підлітку здається, що професію він вибрав не сам, то він і вчиться не для себе. Навчання його обтяжує, він сприймає її як нудний, обтяжливий обов’язок. І навпаки, саме відчуття, що дану професію підліток обрав сам, значно стимулює його до просування на шляху професійного розвитку.
          Разом з тим, повна самостійність теж ускладнює професійне самовизначення. Життєвий досвід підлітка обмежений, його уявлення про професійну діяльність часто мають неповний або нереалістичний характер. Перебуваючи в ситуації вибору, діти часто відчувають розгубленість і потребують підтримки дорослих. Хоча підлітки можуть не говорити про це прямо, насправді для них дуже важлива думка дорослих.
Дуже важливо не відмовлятися від ролі порадника.

        Профконсультант  порадила батькам ближче до 8-9 класу відвідати  з дитиною  центр зайнятості для проведення профорієнтаційної  консультації, яка включає  тестування, зокрема на платформі профорієнтації та розвитку кар’єри Державної служби зайнятості «Моя професія-консультаційна мережа». Використання різних  методик,  проведення профдіагностичного тестування  зможуть відкрити справжні таланти дитини, а отже допоможуть зробити вірний вибір.

            Крім цього на вебінар  була запрошена фахівчиня із соціальної роботи Центру соціальних служб для дітей, сім’ї та молоді Добропільської міської ради Марина  Вакарашу, яка розповіла про професію патронатний вихователь. Розповіла про переваги сімейного патронату. «Для роботи патро-натними вихователями шукаємо сім’ї, які готові в своїх домівках доглядати за дітьми, що потребують захисту. Гарантовані: заробітна плата, кошти на виховання дитини, комплексна професійна підтримка», - зазначила Марина Варкаша.

         Захід завершився на домовленості про нову зустріч.