Підсумки роботи Добропільського міського центру зайнятості в 2021 році та основні напрямки на 2022 рік

  • 229

Основні показниками зареєстрованого ринку праці  показали наступне. Сподівання на те, що безробітних стане менше не справдились, кількість була майже на рівні 2020 р. – 1686 осіб, що на 48 осіб більше, ніж у 2020.

Головна увага у наданні послуг шукачам роботи приділяється активним формам сприяння зайнятості.  У 2021 р. зріс рівень охоплення безробітних активними програмами зайнятості – на 12% і склав 81,4 %.  Зросла кількість працевлаштованих службою зайнятості – на 94 особи, або на 5,7% і склала 960 осіб, в тому числі  206 осіб з додатковими гарантіями зайнятості, 42 особи з числа ВПО, 24 учасника АТО, 38 людей з інвалідністю. У програмах професійного навчання взяли участь 268 осіб і цей показник також вищий ніж у 2020 р. на  3 особи.

Всього ж 3906 осіб скористалися послугами центру зайнятості.

Участь безробітних та шукачів роботи у громадських та інших роботах тимчасового характеру дозволяє не тільки сприяти розвитку громад, підвищити рівень власного доходу в період безробіття та зарекомендувати себе перед майбутнім роботодавцем. На 117 осіб збільшилась кількість безробітних, що брали участь у тимчасовій зайнятості і склала 381 особу або 22,2%.

Кількість безробітних, зареєстрованих на кінець місяця зменшилась більше ніж на третину складає 282 особи.

Ще одним важливим клієнтом служби зайнятості є саме роботодавець. Велика увага приділяється наданню послуг роботодавцям територіальних громад, а Добропільський центр зайнятості обслуговує 4 громади: Добропільську, Білозерську, Шахівську та Криворізьку. У 2021 р. центр зайнятості співпрацював з 217  роботодавцями, отримано 1135 вакансій, укомплектовано 85,8 %, 188 роботодавців знайшли працівників.

Задля досягнення 100 відсоткової ефективності  та  щоб відповідати сучасним тенденціям ринку праці, служба зайнятості постійно удосконалюється. Змінюється фокус з соціальної допомоги безробітним на підтримку та якісне, клієнтоорієнтоване обслуговування роботодавців. В грудні всі центри зайнятості країни ввійшли в експеримент, який затверджено на законодавчому рівні. Клієнтів обслуговують кар’єрні радники, спеціалізовані кар’єрні радники та консультанти роботодавців. Змінено функціонал фахівців, напрацьовані основні алгоритми надання послуг, а далі кожен центр буде відслідковувати результати експерименту та у разі потреби, з урахуванням стану ринку праці та його особливостей у кожному регіоні, доопрацьовувати моделі обслуговування клієнтів. Експеримент триватиме весь 2022 рік. Головним в цьому експерименті вважаю обізнаність фахівців у ситуації безробітного, шукача роботи та ситуації на підприємстві і особисту відповідальність за результати надання послуг.

Також служба зайнятості і далі займатиметься короткостроковим прогнозування ринку праці, декілька раз на рік ми проводимо гул опитування роботодавців, які мають найманих працівників,  для того, щоб знати потребу у кадрах та перспективи розвитку підприємств.

З 1 січня 2022 набрала чинності постанова КМУ від 21.04.2021 №397 «Деякі питання сприяння економічній самостійності малозабезпечених сімей» і відповідно до неї, якщо безробітний є членом малозабезпеченої сім’ї і має намір відкрити власну справу то може розраховувати на отримання поворотної фінансової допомоги у розмірі, який не перевищує 15 мінімальних заробітних плат. Це дозволить подолати тимчасові труднощі малозабезпеченим сім’ям та отримати можливість стати успішним підприємцем.

Отримання послуг в службі зайнятості повинно бути зручним як для роботодавців так і для шукачів роботи, тому постійно розробляються та впроваджуються  електронні сервіси:

  • Електронний кабінет роботодавця
  • Електронний кабінет шукача роботи
  • Мобільні додатки Донецької обласної служби зайнятості
  • Телеграм канал Донецької обласної служби зайнятості
  • Інтерактивна мапа вакансій та інтерактивна мапа відео резюме шукачів роботи

За допомогою електронних сервісів без реєстрації та черг є можливість отримати необхідну і корисну інформацію з питань пошуку легальної роботи та послуг служби зайнятості.

Наші завдання залишаються незмінними – людина повинна отримати  професійне  сприяння у пошуку роботи, а роботодавець працівника, який відповідає заявленим вимогам, і це повинно відбутися швидко.