Підсумки роботи Добропільського міського центру зайнятості в 2021 році та основні напрямки на 2022 рік
Основні показниками зареєстрованого ринку праці показали наступне. Сподівання на те, що безробітних стане менше не справдились, кількість була майже на рівні 2020 р. – 1686 осіб, що на 48 осіб більше, ніж у 2020.
Головна увага у наданні послуг шукачам роботи приділяється активним формам сприяння зайнятості. У 2021 р. зріс рівень охоплення безробітних активними програмами зайнятості – на 12% і склав 81,4 %. Зросла кількість працевлаштованих службою зайнятості – на 94 особи, або на 5,7% і склала 960 осіб, в тому числі 206 осіб з додатковими гарантіями зайнятості, 42 особи з числа ВПО, 24 учасника АТО, 38 людей з інвалідністю. У програмах професійного навчання взяли участь 268 осіб і цей показник також вищий ніж у 2020 р. на 3 особи.
Всього ж 3906 осіб скористалися послугами центру зайнятості.
Участь безробітних та шукачів роботи у громадських та інших роботах тимчасового характеру дозволяє не тільки сприяти розвитку громад, підвищити рівень власного доходу в період безробіття та зарекомендувати себе перед майбутнім роботодавцем. На 117 осіб збільшилась кількість безробітних, що брали участь у тимчасовій зайнятості і склала 381 особу або 22,2%.
Кількість безробітних, зареєстрованих на кінець місяця зменшилась більше ніж на третину складає 282 особи.
Ще одним важливим клієнтом служби зайнятості є саме роботодавець. Велика увага приділяється наданню послуг роботодавцям територіальних громад, а Добропільський центр зайнятості обслуговує 4 громади: Добропільську, Білозерську, Шахівську та Криворізьку. У 2021 р. центр зайнятості співпрацював з 217 роботодавцями, отримано 1135 вакансій, укомплектовано 85,8 %, 188 роботодавців знайшли працівників.
Задля досягнення 100 відсоткової ефективності та щоб відповідати сучасним тенденціям ринку праці, служба зайнятості постійно удосконалюється. Змінюється фокус з соціальної допомоги безробітним на підтримку та якісне, клієнтоорієнтоване обслуговування роботодавців. В грудні всі центри зайнятості країни ввійшли в експеримент, який затверджено на законодавчому рівні. Клієнтів обслуговують кар’єрні радники, спеціалізовані кар’єрні радники та консультанти роботодавців. Змінено функціонал фахівців, напрацьовані основні алгоритми надання послуг, а далі кожен центр буде відслідковувати результати експерименту та у разі потреби, з урахуванням стану ринку праці та його особливостей у кожному регіоні, доопрацьовувати моделі обслуговування клієнтів. Експеримент триватиме весь 2022 рік. Головним в цьому експерименті вважаю обізнаність фахівців у ситуації безробітного, шукача роботи та ситуації на підприємстві і особисту відповідальність за результати надання послуг.
Також служба зайнятості і далі займатиметься короткостроковим прогнозування ринку праці, декілька раз на рік ми проводимо гул опитування роботодавців, які мають найманих працівників, для того, щоб знати потребу у кадрах та перспективи розвитку підприємств.
З 1 січня 2022 набрала чинності постанова КМУ від 21.04.2021 №397 «Деякі питання сприяння економічній самостійності малозабезпечених сімей» і відповідно до неї, якщо безробітний є членом малозабезпеченої сім’ї і має намір відкрити власну справу то може розраховувати на отримання поворотної фінансової допомоги у розмірі, який не перевищує 15 мінімальних заробітних плат. Це дозволить подолати тимчасові труднощі малозабезпеченим сім’ям та отримати можливість стати успішним підприємцем.
Отримання послуг в службі зайнятості повинно бути зручним як для роботодавців так і для шукачів роботи, тому постійно розробляються та впроваджуються електронні сервіси:
- Електронний кабінет роботодавця
- Електронний кабінет шукача роботи
- Мобільні додатки Донецької обласної служби зайнятості
- Телеграм канал Донецької обласної служби зайнятості
- Інтерактивна мапа вакансій та інтерактивна мапа відео резюме шукачів роботи
За допомогою електронних сервісів без реєстрації та черг є можливість отримати необхідну і корисну інформацію з питань пошуку легальної роботи та послуг служби зайнятості.
Наші завдання залишаються незмінними – людина повинна отримати професійне сприяння у пошуку роботи, а роботодавець працівника, який відповідає заявленим вимогам, і це повинно відбутися швидко.